fredag 19 november 2010

Gräddar

chokladrulltårtebottnar för fulla muggar!
Min son fyller ju 1 år imorgon och vi ska självklart ha kalas. Min sambo tyckte att vi kunde beställa tårtor och visst kunde vi väl gjort det och jag gick med på det ett tag också, men sen kändes det inte helt bra ändå. Nu kommer min mamma in i bilden som så många gånger förut. Hon var så pysslig och kreativ och fixade alltid så fina tårtor till oss i olika former och figurer. Minns speciellt en som var en katt med tjock mage, tassar och morrhår gjorda av kolasnören. Jag var så impad av den!
Såna tårtor vill jag göra till min son.
Nu blir den inte så figurig eftersom han faktiskt inte förstår sånt ännu. Den kommer vara i chokladbottnar, med Dumlefluff, banangrädde och garnerad med vanlig grädde, strössel och godisar. Han kommer nog bli jättenöjd! Han är ju bara ett år, han har aldrig ätit tårta förut, aldrig känt den chippa mellan fingrarna. Han kommer tycka det är hur kul som helst. Min lilla prins!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar