måndag 22 november 2010

Söndag kväll

Sitter nu med ett glas rött och surfar runt och kollar allt det där man dagligen kollar på internet: alla bloggar, mail, Facebook och hemsidor. Egentligen har jag nog inte så många som jag "måste" gå igenom, bara två bloggar och två mail. Facebookfönstret ligger oftast öppet hela dagen, precis som datorn.
Kan ofta fastna framför datorn när jag borde göra annat eller i alla fall ta tillvara på tiden bättre och göra något mer givande än att slösurfa. Skulle kunna ta en powernap, göra något kreativt eller bara äta eller duscha i lugn och ro. Något som man normalt sett inte längre får göra med en liten bebis.

När slutar man förresten att vara bebis?
Vår Valdemar fyllde ju 1 år i fredags och redan dagen efter så kändes det som att jag såg på honom som större.
Tiden springer iväg och jag börjar redan på något sätt känna sorg över att han en dag inte kommer vilja sitta i knä och mysa, att på beställning pussa mig på munnen eller vilja bli jagad runt i hela huset.
Fast självklart är det ju så att varje ålder har sin tjusning och säkert kommer det vara alldeles underbart att sitta och njuta av en middag ihop och prata ordentligt om riktiga saker och slippa torka mat med skeden runt hans mun, prata med pluttigullegulliplutt röst och fråga vad vovven säger. Men just nu är det det sistnämnda jag fullkomligt älskar och försöker njuta av varenda liten sekund.




Valdemar fick en groda som simmar med bakfötterna.
Kul för honom att ha i badet, tänkte jag, men tyvärr så är han alldeles livrädd för den. Eller bara när den närmar sig honom. Då försöker han fly, skriker rakt ut och verkar nästan äcklad. Precis som att han har fått grodfobi redan utan att ha träffat mer än en groda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar