fredag 10 december 2010

Min svärmor är fin hon!

Idag är det Anna-dagen och jag har fått några grattis. Och tur var väl det annars hade jag glömt bort att jag har namnsdag. Inte för att det egentligen hade spelat någon roll, jag tycker inte dagen är viktig alls, men blir förstås glad av att folk uppmärksammar det och tar sig tid att skicka eller ringa ett grattis till mig.
När min svärmor kom i eftermiddags, för att passa Valdemar när jag jobbade, så hade hon med sig ett 8-pack macarons till mig i namnsdagspresent. Jag blev jätteglad!
Min svärmor är helt fantastisk på presenter! Klart man alltid blir glad av paket, men hennes presenter blir man alltid så himla jätteglad av för hon lägger ner så mycket omtanke i dom. Hon är väldigt lyhörd och minns det man sagt om saker och sen letar hon tills hon hittar och då packar hon in presenten i ett fantastiskt fint paket. Man känner sig väldigt uppskattad och speciell av hennes små överraskningar och presenter.
Faktiskt så kan man se likheter med min sambo där som också är väldigt duktig på att tänka ut presenter och man får aldrig typiska presenter utav honom, utan väldigt gulliga, omtänksamma och ofta praktiska presenter. Dock är han inte duktig på att slå paketen och jag skulle faktiskt önska att han kunde se till att ha genomskinlig tejp när han slår in. Gillar inte riktigt silvertejp eller maskeringstejp på fint paketpapper.

Nu efter jobbet hade jag som plan att göra mig en cappuccino och njuta av några av dom små gulliga kakorna. Hade jag tänkt. Istället blev det så att jag sorterade dom i samma följd som dom låg i broschyren och sen tryckte jag i mig dom en efter en, men tillräckligt sakta för att hinna känna varje smak ordentligt. Fanns inte en chans att jag kunde slita mig ifrån dom för att fixa den där cappuccinon.


Skogsbär, Caraibe, Hallon, Reglisse, Tahiti, Pistasch, Citron och Caramel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar