tisdag 7 december 2010

På t-banan

På väg hem från Valdemars första backstagekväll och garanterat inte sista. För Valdemars pappa jobbar som frilansande ljusdesigner och är ofta ute på jobb. Vi har ju sagt redan när Valdemar låg i magen att vi ska åka med på jobb,men det har blivit jättedåligt med det tyvärr och det beror nog mesta dels på vår flytt och renoveringen av huset. Men också att det måste passa in i jobben. Naturligtvis följer vi inte med om han åker bort över en helg,utan när han kommer vara borta en längre period. Då hälsar vi på när han har en day off eller två.
Som nu. Nu är vi i Stockholm,kom i lördags och åker hem imorgon. Det är julturné och en day off i Stockholm följt av gig på Cirkus.
Jag och Valdemar tog tåget hit i lördags,sov på fint hotell och så kom J med turnébussen till oss på söndag morgon. Då började mysdagen. Vi åt god frukost,tog t-banan till Östermalmstorg och promenerade därifrån till Skansen. Där tittade vi på djuren,drack glögg och åt lussekatter i en mysigt,julig och snöig vintervärld.
Sen åkte vi till hotellet, vilade lite och åt sen lite middag och drack lite vin. Lyx att lilla gubben sov under tiden.

Idag åt vi frukost ihop sen åkte Jakob till jobbet och jag och Valdemar fortsatte mysa. Valdemar plockade ur allt ur minibaren och jag plockade in allt, och så höll vi på ett par gånger. Sen drack vi lite välling och softade i dom helt underbara gigantiska hotellkuddarna (såna önskar sig min säng!) Avslutade med ett bubbelbad och sen gick vi Söder ner och kollade i affärer. Jag kollade och Valdemar sov.





Nu sitter jag i hotellets soffhörna och skriver klart det här inlägget. Lilla plutten har kört i 180 backstage. Inget går i lugn takt! Charmat alla som vanligt och t.o m frivilligt,utan påtryckning, delat ut en puss på munnen till en av tjejerna. Sen somnade han som en stock efter sin ordinarie välling.

Nu blir det att stoppa ner honom i sängen,ta ett glas vin och en tryffel och sen kommer jag nog också somna som en stock.
Imorgon går tåget hem igen och det känns lite skönt faktiskt. Saknar vovven,men kommer sakna goda färdigdukade frukostar och nybäddade sängar.
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar