torsdag 1 december 2011

"Lilla hääj"

Trots att jag är ljusdesignerfru så måste jag faktiskt säga att det finaste ljuset kommer från adventsstjärnor och adventsljusstakar alternativt levande ljus. Men sånt funkar ju inte att använda sig av på konserter och teatrar såklart.
Så här ligger Valdemar gärna: på mage med huvudet i mitt knä medan jag kliar honom på ryggen.
Han vrider på sig lite eftersom jag kliar så där lätt så att det killar lite, men på ett skönt sätt, och då tror man att han vill att man ska sluta och så tar man bort handen. Men då lyfter han på tröjan och säger: -Lilla hääj! Vilket betyder klia här.

Vi har nu bytt kontakt på Valdemars ärvda Luciatåg (Jakob har alltid haft det i sitt rum) och Valdemar blev jätteglad när vi tände det.
Jag som var ganska lugn inför advent angående pyntande har börjat längta efter ordentligt med julpynt. Vi har börjat på en dörrkrans och hängt upp röda sammetsgardiner. Vill ha mer, ska bara fundera på vad. Kanske hittar något fint på Lisebergs julmarknad i helgen.
Imorgon blir det dagis igen. Skööööönt! Trött på vab.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar