tisdag 13 december 2011

Julstämning

Jag är absolut inte så där galen i julpynt och står absolut inte och stryker julgardiner eller juldukar. Jag brukar sätta upp någon stjärna, ha någon hyacint och har gärna julgran.
Men i år så har det hänt något och jag har satt upp de röda sammetsgardinerna i vardagsrummet, köpt två ljusstakar till de högt sittande fönsterna, köpt en röd löpare till matbordet och faktiskt gjort min livs första dörrkrans. Planerar nu för julgranen och skulle egentligen vilja dekorera och pyssla en väldans massa mer än jag gjort. Vet inte om det är bristen på snö och därmed bristen på julstämning som gjort att jag känner att jag måste ha mer och mer.





















 I lördags var Mia, min svärfars nya fru, här och vi bakade julgodis (knäck, marsipanfigurer, rischoklad, ischoklad och någon kokoscornfalkeslimevitchokladgodis), åt god mat och pratade hela kvällen. Grannens härliga Thelma var också med och klickade ut rischoklad och gjorde marsipanfigurer tillsammans med Valdemar. Vi hade varit ute tidigare under dagen och lekt lite och sen bjöd vi med henne in och Valdemar var så lycklig! Han ser upp till Thelma så mycket och tycker det är så spännande och roligt med henne, så att hon följde med oss in och sen var med och pysslade var som en dröm för min lilla skrutt.



På söndag morgon var pepparkakshuset ihopsatt och Valdemar fick sätta dit sina Luciafigurer och var så glad. Han plockade genast av en Nonstop och stoppade i munnen. Nu visar han alla som kommer hem till oss och pekar på vart han plockat bort Nonstop som jag klistrat tillbaka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar