måndag 31 januari 2011

Avskärmad dag 439

Jag hänger inte längre med i vad som står i tidningar, sägs på radio eller visas på tv. Jag har helt enkelt inte tid att hålla mig uppdaterad i vad som ska visas på tv och att sen se till att sitta där bänkad i soffan när det är dags, lyssnar aldrig på radio som förut och har  faktiskt sagt upp alla mina prenumerationer på olika tidningar (ja t.o.m mammabarn tidningarna) just för att dom bara blir liggande orörda och det är onödigt att betala för det. Nwt har vi numera som Pdf-tidning för jag tröttnade på att samla dom på hög för att sen gå och slänga dom utan att vi ens läst dom. J läser Nwt nästan dagligen och har tidigare velat att jag ska spara tidningarna så han kan läsa när han kommer hem från jobbresorna, men läser nu istället på datorn. Jag läste papperstidningen i lördags hos min styvfar och innan dess så läste jag tidningen den 19 nov just bara för att Valdemar hade en födelsedagsannons i den. Så jag är verkligen helt lost i mediavärlden nuförtiden. Avskärmad.

Men idag när jag och Valdemar som vanligt satt i soffan och han drack välling så kollade vi på The Voice (Konstigt att kolla på radio. Jag fattar inte varför man ska kolla på radio. Antingen så kör man bara radio eller så gör man ett tv-program tycker jag) och jag blir varse om att Melodifestivalen drar igång till helgen. Och så helt plötsligt känner jag va otroligt skönt det är att vara avskärmad!

Klart jag kollar på tv, gör det varje dag, men jag följer inga program. När jag ser reklamen på tv för de olika programmen så är det många program som jag skulle vilja se, men jag har ofta annat för mig (läs: Valdemarfix) så jag hinner inte eller glömmer bort att dom går. Visst känns det ofta tråkigt, just för att få passa in sofftid framför tvn och se ett program man velat se är något som verkligen känns som egentid och bara för min skull. Saker man gör för sin egen skull nuförtiden är inte många. Brukar skoja om att jag är lägst i rang i familjen; alla går före mig. Men att inte hålla koll på tv-tablån, att inte hinna surfa på expressen.se eller lyssna på bra radioprogram med bra musik är inget jag deppar ihop för.

Och just efter att både sett och hört på radio idag så känns det snarare sköööönt att få slippa. Gud va det är trist med Melodifestivalen! Speciellt efter att dom delat upp den i deltävlingar och allt jävla tjat om den. Det känns som att allt bara kretsar runt Melodifestivalen dessa veckor och jag är glad över att jag nu hoppar tillbaka in i min lilla bubbla med dess minimala kontakt med mediavärlden.

Mot biblioteket och studiegruppen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar