måndag 17 januari 2011

Näe...

Det här med mössor till barn är inte lätt. De ska sitta bra, värma och framförallt sitta kvar. Jag tycker nog att jag nu i slutet på min andra mössperiod har lite koll. Valdemar äger denna vinter bara tre mössor (och då är en av dom en som han fick av farmor idag för att hon tyckte den va så fin) och klarar sig utmärkt med dom.
Jag är väldigt intresserad av att sy och en favoritblogg jag ofta läser är Mönsterarkivet. Dom länkar till massa fina mönster (tyvärr lite för mycket stickning och virkning, men måste väl lära mig det en dag också) och idag hittade jag den här bilden.

"En värmande riddarhjälm som du kan ha när du bygger snöborg."

Men enda stället man skulle känna sig varm på måste ju vara näsan (okey, kanske högst upp på huvudet också) för det ser ut att kunna krypa in massa kyla runt huvudet, tex vid öronen.


Så här ser min lilla plutt ut i sin nya mössa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar