lördag 15 januari 2011

Snickardag!

Igår överraskade jag min sambo när han kom hem med dukat bord, tända ljus och en tre rättersmiddag. Carpaccio till förrätt, senapsgratinerad laxfilé, rotfruktsfräs och charlottenlök och gräslöksås till varmrätt och chokladpudding och vispad grädde till dessert. Han blev väldigt överraskad och väldigt glad och betyget för maten blev "Det här skulle vi kunna bjuda på,så gott var det" och det är ett bra betyg :)

Idag har vi lånat farmor några timmar för att vi ska kunna åka och handla hyllgrejer till våra vägghängda tvskåp (dom ser ut att åka ur skruvålen jag satt upp dom i och det kan sluta illa) och handla virke till att göra elementskydd. Vi har två farliga blomhyllekonsoller som inte gick att få bort när vi målade om. Så dom sticker ut från väggen  och nu är alltså tanken att det ska byggas ett elementskydd på där så att de fula elementen döljs och vi får upp lite fint i fönstren. Något bara jag saknar tror jag. Min sambo skulle nog gärna bo med persiennerna nerdragna jämt och var ganska länge omedveten om att vi hade blommor. Tror han fick reda på det efter tre år när vi skulle åka utomlands i två veckor och han frågade vilka blommor jag bestämt med min bror att han skulle vattna när vi var borta. De 14 vi har i fönstren ja.

Sen ska vi på fest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar