tisdag 18 januari 2011

Egentligen ganska bakvänt

Sen vi började med inskolningen på dagis så har jag inte kunnat släppa att det faktiskt är lite konstigt att någon jobbar med att ta hand om vårt barn för att vi ska kunna jobba.

Jag skulle gärna vara hemma lite längre men tyvärr sätter ju ekonomin stopp för det. Sen vet jag inte hur det fungerar att ha Valdemar förre dagar på dagis. Som det ser ut nu så kommer han gå fyra dagar i vecka à 6 timmar. Kan dra ner på både timmar och dagar men frågan är hur bra och tryggt det skulle kännas för honom. Känns som att det är, speciellt när det är ganska nytt, bra att ha lite kontinuitet i det så han inte glömmer bort och känner sig otrygg på dagis. För hans skull vill man ju heller inte vara hemma heltid med honom.
Published with Blogger-droid v1.6.5

3 kommentarer:

  1. Håller helt med...känns skitkonstigt vissa dagar att lämna bort honom...

    SvaraRadera
  2. Man borde ju egentligen ta hand om sitt barn själv. Bra att dom får det sociala och pedagogiken på dagis,så jag skulle heller inte vilja att han alltid skulle vara hemma.

    SvaraRadera
  3. ne precis... de e delade såikter för min del om detta... att behöva lämna han imorgon känns jättejobbigt... skulle helst vilja ha han hemma... men de e ju för hans skulle med... Oliwer e ju såpass nyinskolad så att låta han va hemma 3 dagar tyckte de inte va så bra... utan hellre korta o många dagar...
    men de e skumt o va hemma när han inte är de... va gjorde man hemma innan man fick barn liksom?! tur att UNI börjar till veckan så ja får nått göra =)

    SvaraRadera