måndag 17 januari 2011

Måndagsångest igen

I fredags var det första gången på väldigt länge som jag kände att det var fredag. Man tappar helt ordning på dagarna när man är mammaledig. Men i fredags då gick vi hem från dagis, köpte fina tofflor på stan, köpte god fredagsmat och åkte hem. Precis som en riktig fredag.
Igår började jag få ångest för att måndagen närmade sig. Insåg ganska snabbt att det ju inte blir en vanlig måndag med arbete,utan att ångesten nog kommer från att det är svårt för skruttungen att bli lämnad på dagis. Jag tycker det är skitjobbigt och det roliga med att börja dagis är som bortblåst och det känns bara jobbigt.
Nu har jag iallafall lämnat honom och gått och käkat lunch med min svärmor (som jobbar nära dagis) och suttit i entrén till hennes jobb och läst tidningar. Dagis ringde och berättade att allt gick så bra,han sover middag och jag ska hämta efter det. Skönt!
Hoppas det fortsätter så.
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar