lördag 1 januari 2011

Gott Nytt År!!

Nyårsfirandet blev hur bra som helst! Så där skönt avslappnat fast ändå lite party med finkläder, champagne och god mat.
Vi hoppade över tre rättersmiddag och bjöd in våra vänner på knytkalas med tapastema och det var en succé! Det va ostar, parma, scampi och räkor i olika marinader, vitlöksbröd och röror. Supergott!
Tolvslaget firade vi med klarvaken pluttunge under raketregn, med vännerna och champagneglas ute på planen strax utanför vår gata. Tyvärr så blev Valdemar skrämd av raketerna så han och jag fick gå hem och fira själva.
En härlig kväll avslutades med TP och chips.


Valdemar vaknade vid 8 i morse och vi gick ner och hade det dagliga soffmyset med frukostvälling. Jakob kom ner vid 10 och då började både mina och Valdemars ögon gå i kors och strax efter 11 så sov vi som stockar i soffan. Valdemar låg som en liten pluttig bebis på mitt bröst och dreglade och svettades ner min tröja. Jag tycker det är så himla gulligt när bebisar blir så där sovsvettiga i håret. Medan vi sov så var mina andra två killar; Jakob och vovven Tage, på en långpromenad och hade röjt undan nästan all disk från igår.Sånt blir man så himla glad av!
Resten av dagen har vi hängt inne i soffan, förutom en kort pulkapromenad med vovven. Käkat chips och gett popcornmaskinen en andra chans. Blev världens torraste och smaklösaste popcorn ever. Valdemar fick roa sig med att fascineras av känslan när dom rann mellan fingrarna och vad som hände när man vände på skålen. Sen fick jag dammsuga.
Nu blir det fläskfilé och klyftpotatis med min fina sambo som är på väg hem från jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar