onsdag 9 mars 2011

Drömmar

I natt har jag drömt igen. Eller såklart jag drömmer varje natt, men både natten till igår och till idag så har jag drömt jätteknäppt och kommer ihåg att jag drömt. Däremot så har jag inte ännu kommit ihåg vad jag har drömt utan är fortfarande i det där flashbackstadiet då det plötsligt när som helst ploppar upp små frekvenser ur drömmen.
Jag har alltid kommit ihåg vad jag drömt, om inte direkt när jag vaknar så kommer det tillbaka under dagen. Och jag har alltid tyckt det varit härligt för oftast så har det varit fina och så där härliga drömmar som man vaknat glad av.

När jag var yngre så gick jag jätteofta i sömnen och gjorde massa konstiga saker. Jag gick tex ut från vår lägenhet och låste mig ute på gatan så mamma fick skaffa säkerhetskedja på dörren. Jag tog på mig familjens kläder och gick till radhusens garagelänga och ställde mig mot vår garageport. Jag ringde min bästakompis och frågade efter mig själv. Gjorde fredsmärken och plockade lingon i hallen. Massa kul (för resten av familjen, jag skämdes) har skett under åren. Men som tur är så har jag slutat gå i sömnen...trodde jag tills Valdemar kom. Nu är jag uppe på natten och letar efter honom, slår hårdhänt undan Jakob för att jag tror att han ligger på honom och kan hur noga jag än tittar inte se att Valdemar faktiskt ligger i sin säng och sover gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar