tisdag 22 mars 2011

Min töntiga mamma

Minns det som igår när mamma var sådär töntig och man skämdes över saker hon gjorde och minns även hur hon skrattade åt de där "tantvarningarna" som fanns i nån bok.
Och jag märker det så väl - jag blir som hon. Tex så går jag sådär töntigt som en pingvin när jag ska roa Valdemar. Kommer på mig själv, men traskar vidare och han skrattar. Jag minns hur mamma gick sådär (åååååh, ibland t.o.m bland folk) bara för att vara pinsam, för att hon såg att man reagerade och tyckte det var jättekul. Och visst var det lite kul, hon såg ju rolig ut, och man kunde inte hålla sig för skratt och vände sig bort så att hon inte skulle se att man fnittrade åt henne.
Och idag köpte jag fleecekläder till Valdemar som han ska ha under skalkläderna. Och för att få rätt storlek (han var inte med) så tog jag med hans skalkläder och mätte mot. Haha! Både tantvarning och min mammavarning.


Hur ska detta sluta?!

2 kommentarer:

  1. Pappa höll också med på en massa pinsamheter:-) Så de blev fleecekläder. Fleecejacka är toppen!

    SvaraRadera
  2. Men ge dig, din pappa va väl aldrig pinsam bara skojig?! Jag träffade iof aldrig farbror Roland när jag var så gammal så vuxna var pinsamma.
    Min pappa såg så himla mycket upp till honom. Han pratar så mycket om alla roliga saker han hittade på och hur han drev med folk :)

    Blev ett tunt fleeceset från H&M. Han invigde det i dag och det kändes bra, han blev så fin i sina vårkläder.

    SvaraRadera