torsdag 24 mars 2011

På jobbet igen



Som inte bara är mitt jobb utan även ett paradis för orkidéer. Finns inte en orkidée som inte älskar att stå i restaurangens fönster och gassa och dom blommar hela tiden. Dom är jättefina och jag är jätteavis. Innan vi flyttade så hade jag 10-15 st men tyvärr överlevde bara tre av dom. Nu hoppas jag på att kunna få till dom jag har hemma och förhoppningsvis bli ägare till några fler.
Apropå växter så ser jag fram emot att snart få fixa till hemma i trädgården. Vi ska riva massa buskar, bygga nya staket och skaffa ny gräsmatta. Och om man får drömma lite så kommer det även införskaffas en sån där härlig loveseat som man kan buda hem på Lauritz. Drömmer vidare om att sitta där med mina älskade killar, läsa böcker, mysa, fika och käka glass. När Valdemar hoppat i säng så kommer jag och min man sitta där under en filt med ett varsitt glas Rosé i handen och njuta av lugnet efter stormen Valdemar.
Drömma får man...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar