onsdag 16 mars 2011

Sover på Stalin



Även i natt sover Valdemar med huvudsidan på sängen i högläge och en våt handduk hängd över sängkanten. Fick tips om att våt handduk på sängen ska höja luftfuktigheten i rummet och därmed göra att det lindrar hostan.
Valdemar har snorat och hostat länge nu, sen Lucia, och läkare som jag varit hos har bara sagt att det är som det ska vara och bara vänta ut hostan. Men sedan två dagar tillbaka så är den ännu värre och han sover dåligt, hostar och hostar och vaknar såklart flera gånger per natt pga hostan. Men jag har avvaktat lite och frågade dagis imorse om han varit hostig och sånt och dom hade inte tänkt på det, så det har han väl inte varit då. Men idag när jag hämtade honom på dagis så sa dom att han varit gnällig, trött, varit klängig och velat sitta i knä och hostat och haft det jobbigt på vilan. Så mamman ringde då läkaren på direkten när vi gick från dagis, men fick ingen tid eftersom han inte har någon märkbar feber och blev rådd att kontakta Vårdcentralen imorgon istället.
Nu är lilla plutten nattad med 38,2 grader i temp. Så vi får se vad som händer...
På dagis är barnen fria från magsjukan, men verkar nu sjukna in i ilskna halsfluss och lunginflammationer.

2 kommentarer:

  1. Stackars Valdemar :( Vi har också varit en tur till vårdcentralen den här veckan, med diagnosen dubbelsidig öroninflammation. Alltid är det något :( Men förhoppningsvis så blir han någorlunda frisk efter penicillin-kuren.

    Hoppas det går bra för er, och att ni får något som hjälper.

    SvaraRadera
  2. Min bror var ett "öronbarn" och det är en av de saker jag fasar mest för med Valdemar (just nu i alla fall, kommer väl andra värre saker sen att oroa sig för antar jag) för jag vet hur mycket min bror led. Jakob hade tydligen ofta öroninflammation också. Hu! Valdemar hade början till det strax efter nyår, men det blev inget mer. Lider med lilla Arvid!
    Vi är hemma idag. Valdemar har strax över 38 nu, men inte när jag ringde Vc i morse. Eftersom han fick betyget IG i febertemp så fick vi inte tid förens imorgon.
    Får man nästan önska att det är mer än vanlig förkylning? Skulle vara så skönt för honom att få lite mediciner så kroppen spolar ut all förkylning och hosta och skit som sitter där och hjälper honom att snabbare må bättre. Det sliter ju på dom små liven.
    Krya på er Charlotte!

    SvaraRadera