torsdag 10 mars 2011

Kärlek

Jag brukar sätta på vår lilla radioapparat som vi har i badrummet när jag duschar.
Idag var det "Christer" och det pratades om kärlek av olika slag och dom läste upp frågor som lyssnarna hade skickat in.
En fråga löd: "Hur vet man att man älskar någon?" Och ena programledaren svarar: -Du vet hur gött det är att vara själv?! När det är lika gött att vara med en annan person då älskar du den personen.
Det är ett klockrent svar tycker jag. För precis så är det ju.
Jag har fyra personer i mitt liv som jag älskar så hjärtat skulle kunna brista. Och programledarens definition passar lika bra in på alla fyra. Jag älskar dom alla lika mycket, men så klart på olika sätt. Tre av dessa personer har räddat mitt liv, utan dom skulle jag inte finnas. Och den sista finns för att jag älskar just en av dessa fyra, min Jakob.

2 kommentarer:

  1. vilken bra beskrivning, helt sant faktiskt :)

    SvaraRadera
  2. ja, men visst är det!?
    Kul att du har en till att älska snart :) Ska koll in din blogg lite mer.

    SvaraRadera