torsdag 31 mars 2011

Kvalitetstid eller diska?

En sak jag ser fram emot med att få dagis bara några hundra meter bort, istället för på andra sidan stan som vi nu har, det är all vardagstid vi har möjligheten att få ihop.
Nu känns det som vi bara går upp, avklarar frukosten, åker till dagis och sen hem för att plugga. Sen hämtar jag och tar skrikig unge hem på bussen för att sen raffsa ihop middag till honom, plocka i ordning lite och sen startar läggningen. Inte mycket skoj som händer de dagarna utan man får göra skojiga saker den där dagen (måndag eller fredag) som han har helledigt från dagis.
Nu börjar Valdemar dagis 9.30 och slutar kl 15.30. Detta beror på att om jag är själv hemma och måste ta bussen så tar det sån tid och jag är faktiskt inte sugen på att gå upp runt 5-tiden för att vara på dagis till 8-tiden. Tyvärr... Och då blir också dagarna sådär tråkiga.
Alternativet är att göra såna saker som att diska, städa och förbereda mat medan Valdemar är på dagis, det har hänt någon gång att jag gjort så och då har det varit mindre stressigt väl hemma på eftermiddagen och det har såklart varit väldigt skönt. Tyvärr så hinner jag inte med skolan då och hamnar efter ännu mer och blir istället stressad över det. Det känns inte som att något av sätten är bra.

Men när vi får dagis här hemma på området då kan Valdemar börja tidigare och därmed bli hämtat tidigare och ändå inte vara på dagis så många timmar i veckan. Och då kan man hinna med sina vardagssysslor efter dagis med gott samvete eftersom vi även kommer hinna med att göra skojiga saker efter dagis, som tex gå till lekparken, åka till badhuset och bara leka hemma.
Ser fram emot att få det så i augusti. Bara 3 månader kvar att pendla till dagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar