fredag 1 april 2011

Pyssla om

Igår kväll när min fina sambo kom hem efter jobb hela dagen så var han trött och hungrig.
Han tog en dusch och jag gräddade våfflor åt honom. Han satt i soffan framför tvn och åt våfflor med grädde och blåbärssylt och sen somnade han som en stock under en filt med huvudet på en kudde på Tages rumpa.
Himla gulligt! Och det känns så himla bra att ibland få ta hand om honom. Oftast känns det som han bara tar hand om mig.
Jakob är en väldigt omtänksam person och är väldigt bra på att överraska och glädja en med såna där små gulliga saker som man inte väntar sig och som alltid är saker som man verkligen blir riktigt, riktigt glad för och alldeles varm i hjärtat av. Eller så handlar det bara om att det är mannen i mitt liv som gör de där små fina sakerna... Hur som helst så är det väldigt härligt att få pyssla och ta hand om honom tillbaka, även om det bara är såna där små saker som att grädda våfflor och servera dom ända fram till soffan.



Jag lånade receptet från UnderbaraClaras blogg (jag lånade samtidigt våffelbilden också) och det var super gott. Nästa gång ska jag nog prova att byta ut 1 dl mjöl till grahamsmjöl. Jag gillar dom lite grövre.

Förövrigt så har jag och Clara inte alls samma stil vad det gäller inredning, men hon lägger upp så otroligt vackra bilder på sin blogg. Man blir glad av dom för det är så mycket ljus och härliga färger. Hon har verkligen känslan för det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar