fredag 22 april 2011

Städerskan

Något som jag inte är förtjust i är alla dessa plastiga leksaker som finns till barn. Något som jag dock är väldigt förtjust i är när små (egentligen obetydliga) saker matchar med resten. Som tex att disktrasan och diskborsten matchar varandra.
Eller som det här som gör mig glad:


Valdemar älskar att dra runt på vår dammsugare och eftersom den är för stor och för tung för honom så blir han dagligen fly förbannad på den för att den inte följer honom.
Så när hans farfar med fru frågade vad han önskar sig i namnsdagspresent så var det inte svårt att tipsa dom om idéer. Dom lånade honom från igår förmiddag och kom tillbaka med honom och dammsugaren i morse. Jag visste ju att jag bara skulle få acceptera att den skulle vara väldigt plastig, det hade jag ju sett när jag kikat på dom på internet. Men den här är ju bara supersöt! Och matchar tapeten och inredningen i tvättstugan precis hur bra som helst. Inte för att det egentligen har någon betydelse, men det känns ändå bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar