måndag 11 april 2011

Playdate

Han är inte så putt som han ser ut, bara trött.

Idag, på vår dagislediga dag, så var jag och Valdemar hos en av mina äldsta vänner och åt lunch. Hon har en dotter som är strax över två år. Valdemar blev helt plötsligt både lite rädd och blyg. En väldig kontrast mot att en kvart tidigare kastat boll med en försäljare i en sportaffär.
Vilken skillnad det är på barnen när det skiljer några månader. Sandras dotter Emma både förstår och uttrycker sig mycket bättre tex, inget konstigt med det bara ett konstaterande.

Vi jagar vårskor till plutten idag och hittills har vi bara hittat ett par fina gummistövlar. Och jag har till min stora fasa hela två gånger plockat upp miniatyr Foppatofflor och sagt: -Ååååh...

2 kommentarer:

  1. Ha ha - foppatofflor! Avskyr egentligen foppatofflor men ska erkänna att jag har köpt ett par till min 1 1/2åring :).

    Fin blogg förresten, första gången jag tittade in...

    SvaraRadera
  2. Ja, herregud va dom är fula :)
    Men hittade ett par med små hajar fram på foten och några andra enfärgade söta. Vet inte om det är storleken som gör att man tycker dom är söta eller om jag helt enkelt håller på att förlora förståndet.
    Att dom är lätta att sätta på och att jag tycker att såna där "vandringsandaler" också är himla fula gör att jag funderar lite på ett par till Valdemar i alla fall. MEN... sitter dom bra på? Funkar det att gå bra i dom?

    Tack! Ska kika in hos dig och läsa lite :)

    SvaraRadera