måndag 25 april 2011

Operation Fin trädgård påbörjad
























Så kom Jakob hem och drog igång makeover'n i trädgården. Den gamla yviga och skruttiga häcken är nedsågad och på väg att bli Majbrasa. Sen ska det upp ett lite högre staket med liggande ribbor, rabatter ska bort och gräsmatta ska planteras, eller säger man läggas?

Bra idé från Jakob, för redan nu ser trädgården större ut. Men t.o.m jag som inte bryr mig så mycket om insyn, tycker att det nu är lite väl öppet att glo in hos oss. Men till helgen ska vi bygga staketet.

Valdemar håller på att kepstränas. Han tycker inte att han ska ha keps och inte ens hot om små solhattar som bebisar har hjälper :)

7 kommentarer:

  1. Vi kepstränar med.. funderar starkt på att köpa ett osynligt band o knyta under halsen för kepsen åker ju av hela tiden... eller så kör jag bebisstil o tar en solhatt när solen står som högst...

    SvaraRadera
  2. Det går framåt och framåt faktiskt. Det gäller att sätta på den och sedan avleda honom med något annat, då struntar han i att han har den på huvudet :)
    Ska vi försöka ses någon dag?

    SvaraRadera
  3. Skoj att fixa lite! Visst är det skönt med mer gräs och mindre rabatter. Vi kör på det temat i vår trädgård. Lättskött ska det vara. Hur länge har ni bott i huset?

    SvaraRadera
  4. Hellre linnebränna än ingen bränna! Absolut kan vi ses nån dag! när passar de dig? mig passar de nästan närsom...har inget liv nu förutom uppsatsen..
    tränar för fullt med kepsen.. testa o ge han nått o käka när han hade den på sig men han ryckte av den lika fort o slängde den på marken i fortsatte äta äpple...skitunge=)

    SvaraRadera
  5. Malin:
    Ja gud ja! Och hellre det än T-shirtbränna :)
    Jag är febrig, men Valdemar verkar ha klarat sig än så länge. Min bror som vi hängt med hela helgen har precis fått halsfluss och jag hoppas innerligt att det inte är det jag fått. Nästa vecka kanske? Tror jag kan tisdag för då är skolan slut tidigare.

    Louice:
    Ja, orkar inte med att rensa massa ogräs och har inte så värst gröna fingrar. Hinkarna och lådorna jag gjorde i ordning känns lagomt och så kan man flytta runt dom hur man vill. Räddade våra smultronplantor och planterade dom i andra drickabacken. Blir gott i pluttisens mun i sommar.
    Vi har haft huset i snart ett år. Ni är ganska nyinflyttade va? Brukar tänka på dig när jag är inne på Hammaröauktionsverk och hittar något som jag tycker är för högt pris på. Tänker att kanske sakleterskan varit där och trissat priset ;)

    SvaraRadera
  6. Portabla blommor och plantor är bra:) Kan dessutom ställas i skuggan om man åker bort på sommaren. Vi har ett litet land som jag ska försöka odla lite grönsaker i. Förra ägarna hade lite samma inställning som oss till trädgård så det är himla bra - jättestor altan, lite rabatter och ett litet land. Vi flyttade in i februari så det blir första sommaren!

    Hahaha så du tror att jag trissar upp priserna? Tycker att det oftast är helt ok priser på hammarö. Vissa grejer går helt överstyr dock. Skulle köpa två Bruno Mathsson fåtöljer men det blev helt orimligt och jag blev så arg...Vi brukar alltid jämföra med nypris (typ ikea, mio) eller vad det kostar att rama in en tavla på tex gallerix. Är det fortfarande samma pris så blir det köp! Har ju lite att fylla upp i tomma huset.

    SvaraRadera
  7. Tänker som så att när jag hittat något fint som jag önskar mig, men tycker det är för dyrt så har du säkert varit där och budat upp priset. Och med pallen där så hade jag ju rätt ;)

    SvaraRadera