lördag 2 april 2011

Fina ord

Jag fick ett mail från en av mina svärmödrar*


Älskade Anna!
Var aldrig rädd för att säga hur du mår! Om det är typiskt kvinnligt eller vad det är, det här att man tycker att man aldrig räcker till och att man aldrig gör tillräckligt mycket. Jag vet inte men så länge man gör så gott man kan då har man i alla fall försökt och i ditt fall så gör du mer än nog!!
Att ha småbarn, jobba extra, läsa på universitetet, ha en hund som ska ut, ett hus som ska skötas och dessutom ofta vara ensam om allt ansvar......Du hör väl själv!
Jag tycker du är helt otrolig och du har all rätt att vara trött. Du ska absolut inte ha dåligt samvete vad gäller ekonomin, ni har väl tagit gemensamt beslut ang. din utbildning. Sträck på dig och var stolt över allt du orkar och tänk inte på det du inte orkar. Det kommer en dag när du är klar med utbildningen och allt känns lättare.
Vi hörs på söndag om inte förr.
 
Puss o kram från Eva-Maria
 
 
Så himla fint av henne och jag blev så glad av hennes fina ord. 

*Jakobs föräldrar är skilda sedan 7 år tillbaka och har båda träffat nya som de lever med. Jag brukar säga att jag har två svärmödrar eftersom jag står både Jakobs mamma och hans pappas nya fru väldigt nära. Dom är båda väldigt viktiga för mig. Eftersom jag själv inte har någon mamma i livet och en pappa som aldrig riktigt varit delaktig och närvarande, så blir Jakobs föräldrar väldigt viktiga för mig.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina ord! Man behöver höra sånt ibland. Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja, det behöver man verkligen!
    Kram!

    SvaraRadera