fredag 22 april 2011

Godissuget borta igen

Idag har jag jobbat. En jobbig dag som började segt med lite gäster och slutade med kaos, mycket på uteserveringen och dåligt samvete över att jag blev tvungen att lämna stackars Irina själv kvar på jobbet.
Dagen har jag fått att gå genom att fundera på vilken typ av godis jag skulle köpa när jag slutar. Allt mellan lösgodis och stora ostbågar var aktuellt. Men så kom jag på den strålande idéen att vara nyttig så jag stannade på Ica på vägen hem och köpte ingredienser till en fruktsallad som jag nu stått och tärnat. Mumsade i mig det samtidigt som jag fantiserade om att det var en påse Gott & Blandat.
Riktigt gott blev det.

Vattenmelon, honungsmelon, jordgubbar, björnbär, vindruvor, mango, päron, banan och passionsfrukt blev ihop en super god fruktsallad. Nu står resten i e skål i kylen och marinerar in sig tills imorgon då lilla Prins Korv är hemma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar