torsdag 7 april 2011

Lugn dag

Är på jobbet. Har jobbat sedan 11 och ska jobba till 20,då min bror hämtar mig och skjutsar mig hem och ska förhöra mig på mina tentafrågor inför morgondagens omtenta.
På jobbet är det jättelugnt och har varit hela lunchen. Tråkigt. Det mesta känns just nu jävligt tungt här i livet men det finns inte alltid tid att sitta ner och grubbla,men lugna dagar på jobbet leder ofta till väldigt mycket grubbel. Kanske åker jag hem idag med bra lösningar till ett gladare liv,kanske inte.
Jag hatar att känna mig tjatig och klagande. Ibland känns det som det också är det enda jag gör: klagar och gnäller över hur svåra saker är. Fast samtidigt så vill jag heller inte sitta inne med hur jag känner och just nu är en riktig downperiod. Usch! Längtar tills jag sjunger "Olalala" igen...precis som jag alltid gör när jag känner mig lycklig.
Just nu tänker jag i alla fall försöka plugga på dom där tentafrågorna. Sorry lilla chefen som får betala lön till mig för att jag pluggar på arbetstid. Hoppas han kan förlåta mig. Eller jag hoppas snarare på att han inte kommer hit och ser det, utan åker till BB och fixar fram sin dotter (är vad jag tror gömmer sig där inne) som är 11 dagar sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar