onsdag 20 april 2011

För att peppa mig själv...

...och för att det blir mer pinsamt om jag skulle försöka ge upp, så lägger jag nu igen in lite skrytinfo om mina röra på fläsket-prestationer igår och idag.
























Vi bor vi den röda pricken med M. Valdemar går på dagis vid grön prick med 6:an. Universitetet ligger på höger sida precis vid sista N i Kronoparken.
Cyklade alltså i morse ca 6 km till Valdemars dagis, lämnade honom och cyklade ytterligare ca 6 km upp till Universitetet. Skrev häromdagen att vi bor nog på det näst högst belägna området i stan. Kronoparken med Universitetet ligger högre. Ifrån siffran 8 så är det seg uppförsbacke.
Efter skolan så cyklade jag hem, cyklade med vovven till affären och hem igen. Sen tog jag cykeln till dagis och hämtade plutten och sen en sväng förbi stan på väg hem. Totalt har jag alltså idag cyklat lite drygt 2,5 mil idag (igår cyklade jag bara 1,4 mil).
Shit! My ass must love me! :)

På väg ner till Valdemars dagis så hände en läskig sak. Jag körde på trottoaren bredvid en bilväg strax innan en av Karlstad mest trafikerade korsningar och motorvägs på och avfarter. Jag var fortfarande trött i benen och ställde mig upp för att trampa på lite mer fart. Då vinglar jag till. Blir lite fundersam och stannar till. Trodde att jag kanske var yr. Ställde mig upp på cykeln och cyklade vidare och ganska direkt så vinglade jag till igen och tappade balansen och fångade upp hela situationen när framhjulet precis landade på bilvägen. Som tur var så var jag ju lite beredd och ställde mig bara lite fel på foten och det gjorde lite ont men gick ganska snabbt över.
Skruven som håller styret på plats hade lossnat och man kunde snurra styret runt och dra det upp och ner ur röret det är fäst i. Tänk om jag hade haft med mig Valdemar. Bara han lyfter lite på sitt ben eller gör någon rörelse när han sitter där bak i cykelsitsen så vinglar jag och känner hur tungt det är. Hade han suttit där bak så hade jag inte hunnit eller orkat fånga upp oss och vi hade båda två trillat rakt ut i bilvägen...Usch va läskigt att tänka på!


Utöver att cykla så har jag idag varit på en sån där föreläsning om hur man söker i universitetsbiblikotekets databaser. Precis vad jag behövde! Har hittat min artikel som jag ska läsa under helgen och skriva om tills på tisdag. En artikel om hur kvinnorna tar plats i det militära i Sverige. Det kan ju vara intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar