lördag 5 november 2011

Pingu


Såhär ser det nu ut på morgonen hos oss. Valdemar leker runt på nedervåningen, men fångas ofta av filmen och blir stående eller sittandes ganska länge och tittar. Ibland gör jag försök och försöker lura honom genom att sätta på Barnkanalen istället. Han finner sig vid det någon kvart eller så sen skriker han: - Pinga!
Senaste dagarna har jag bara njutit av att ha den där jävla pingvinen. Skönt att ha Valdemar lite lugn och att själv få sitta med en kopp kaffe i soffan och vakna till, samla tankarna och ladda inför dagen. Man hamnar inte mitt i kaos på detta sätt.
Strax innan 06 i morse så vaknade jag sittandes i soffan, datorn i knät och mitt rödvinsglas orört på soffbordet. Så har jag suttit och sovit sedan jag skrev gårdagens inlägg. Det där trötta trots att man inte gjort mycket fysiskt. Den där huvudvärken. Det där onda man får i halsen för att man gråtit mest hela dagen. Jag var helt slut.

Idag kommer äntligen pappan i familjen hem och vi ska möta upp honom för att åka till Ikea och köpa nya bäddmadrass till vår säng. Som jag tidigare skrivit så tappar ju lilla vovven kontrollen över kroppen vid anfallen och även en stund efter. Så jag har fått kasta två mattor, två kuddar och även bäddmadrassen. Har tvättat täcken, madrasser, överkast och soffkuddar.
Igår städade jag av hela övervåningen mellan veterinärbesöket och dagishämtningen. Jakobs pappa och hans fru ville att Valdemar ska ha myskväll och sova över där, så när han är lämnad kommer vi städa nedervåningen.
Ska bli skönt att tända ljus, ta ett glas vin och lägga sig i bubbelbadet i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar