onsdag 2 november 2011

Verkar ha skakat av mig det dåliga humöret

Har varit på skitdåligt humör i flera dagar nu, men nu verkar det vända. Jag kan vara väldigt långsint (finns folk som säger det i alla fall) och det är just vad denna gångens dåliga humör har berott på. Har liksom fått markera för en viss person som inte tar åt sig av min kritik och jag har då utövat "ge igen med samma mynt-metoden" och det har gjort mig putt (men metoden verkar dock fungerat). Och så är jag trött, sådär som man kan bli så det känns som man inte orkar dra axlarna tillbaka och räta på ryggen. Helt slut liksom.

Hittills är veckans negativa att Valdemar verkar vara helt enormt rädd (?) för att duscha och bada. Han säger direkt nej om man frågar om han vill och när man bär in honom i badrummet så skriker och gråter han. Vi duschar ju i badkaret som är ett bubbelbadkar och jag vet inte om han blivit skrämd av det när vi gjort rent det efter användning (man trycker på en knapp och så drar det igång och gör rent rören till bubblorna och låter ganska jobbigt, mycket och skränigt). Man måste liksom duscha och att göra det i diskhon är ingen långvarig lösning. Jag får ner honom i badkaret och igår lyckades jag skoja till det så han gapskrattade, men sen var det dags att tvätta håret och då blev det kaos. Himla svårt det där. Man kan ju såklart tvångsduscha honom men samtidigt så vill man ju inte att han ska få något trauma och men från det. Någon som känner igen detta? Tips?

Veckans roande: Valdemar har börjat sova räv. Han säger att han ska lägga sig, kryper upp i en säng eller i soffan, lägger huvudet på kudden, drar filt eller täcke över sig, händerna längs med sidorna, blundar och sen drar han igång och snarkar (låter som han grymtar som en gris). Otroligt skojigt! Speciellt eftersom man sett honom uppmärksamma snarkandet hos sin far.

Veckans positiva: att jag äntligen hittat ännu en bra osthyvel. Hatar när osten hyvlas i tjocka skivor. Man kan ju liksom inte provhyvla i butiken, utan man får köpa med sig en hem och hoppas på det bästa. Igår lyckades jag! Kul liv man har. Går också och väntar på att källsorteringen i föreningen ska dra igång. Känner att jag behöver förändring i mitt liv. ZzzzZzZzzzzZZZzz...


2 kommentarer:

  1. Knattetimmen tog upp det där med duschen. Vågar inte återge vad de sa men det var förra eller förrförra veckan.

    SvaraRadera
  2. Åh tack! Då ska jag lyssna imorgon :)

    SvaraRadera