måndag 21 november 2011

Tillbaka?

Nu har jag precis avslutat en halvtimme på crosstrainern och lite magövningar på golvet. Behöver bli av med den där gummimagen som hänger där, känns inte som min (inte för att jag var speciellt tränad innan jag blev gravid, men stor mage hade jag inte) och jag trivs verkligen inte med den.
Känner mig duktig och hurtig nu och det är skönt för det var så himla länge sedan jag tränade sist pga sjukdom hos mig, hos Valdemar och annat som liksom snott tid och ork. Men nu hoppas jag på att vara tillbaka.

Har jobbat idag och haft en sån sjukt lugn dag på jobbet. Hatar såna dagar, tiden går sakta. Dock har vi gjort roliga saker som planerat menyändringar, experimenterat fram dessertrecept diskuterat personaldelen. Precis som hemma så blir man glad för minsta lilla förändring från det vanliga, även om det så är en ny sopborste man fått till serveringen eller källsortering hemma under diskhon.
Min chef har dock varit så rolig så jag nästan kissade på mig av skratt. Han fick något spel och roade med sina imitationer av sin bror och dom var klockrena. Denna chef är vanligtvis ganska löjlig i sin humor och spelar ofta över och kör samma sak om och om igen om man råkade le första gången. Men idag alltså...

Nu ska jag ta en frukt, ta en dusch och sen sätta tänderna i jobbschemat (somnade mitt i det igår).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar