måndag 7 november 2011

Tre glada saker

Mitt i allt det jobbiga så har även tre glada saker hänt.

En sak som gör mig glad:
När Jakob kom hem från jobbresan så fick jag en present, en Du har varit så himla duktig-present. Jakob hade varit på Urban Outfitters och hittat en klänning som han tyckte jag skulle vara fin i. Och jag blev såklart superglad! Både för att han tyckt jag varit duktig (han tyckte det var jobbigt att vara borta när allt detta hände, när jag ringde och grät och han var så långt bort) och för att han letat efter en present till mig och för att han sprungit på klänningen och tänkt "Den där skulle Anna vara fin i.". Jag gillar när han gör sånt och då syftar jag mer på att han letar och hittar något som är mig och inte att han ger mig presenter, som jag såklart också gillar.
På onsdag är det tänkt att vi ska gå på Cabaret som Jakob gjort ljuset till och behöver ha en "halvtids-check" och då tyckte han att jag skulle ha klänningen.

En sak som gör mig glad:
Min syster, som nu läser in Naturkunskap B på Komvux för att hoppas komma in på Sjuksköterskeprogrammet i vår, ringde precis och berättade att hon fick godkänt på det stora provet hon hade i förra veckan. Hon var så himla nervös inför provet som hon fick göra tidigare än de andra just för att hon behöver ett tidigare betyg för att kunna ha behörighet till vårens kurser.
Detta gör mig så jävla stolt! Min fina syster har haft det jobbigt i skolan med oförstående, dåliga lärare och en hel del dumma klasskompisar. Hon har varit skoltrött i grundskolan men fick lite ork och glädje i gymnasiet, mycket tack vare kompisar och bra lärare. Vi har varit så glada för hennes skull, att hon avslutat skoltiden med tre bra år och inte skitåren i grundskolan. Att hon skulle plugga vidare var inte något vi hoppades på och förstod om hon inte ville.
Men hon har ta mig tusan presterat något så enormt efter gymnasiet! Fixat flera Komvuxkurser (tror det är Matte B och Engelska B), åkt till Oslo för att jobba och spara pengar till sina kommande universitetsstudier (smart lillasyster tänker extra fickpengar när man är fattig student) och nu i höst har hon fixat extrajobb (där dom ringer in henne så ofta så hon jobbar nästan varje dag) och slitigt som ett djur med Naturkunskapen på nästan varenda ledig minut. Inte nog med det, i våras gjorde hon Högskoleprovet och fick ett resultat hon inte var nöjd med och har i höst pluggat till ett nytt Högskoleprov och som hon gjorde för två veckor sedan. Och enligt hennes beräkningar så har hon fått dubbelt så bra på provet än förra gången. Nu har dom gjort om provet och det räknas lite annorlunda detta år, men hoppas hennes beräknade resultat håller i sig.
Hon är så himla duktig och väldigt inspirerande! Och jag är mycket stolt!

En sak som gör mig glad: 
Jakob har beställt städning till oss! Varannan fredag kommer det bli storstädat på Högmyrsgatan 19. Got damn va skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar