fredag 25 november 2011

Plan B

Vi är hemma idag också. Valdemar har varit sjuk sedan i måndags kväll och varit inne sen dess, förutom en liten sväng ner på stan för att inhandla en bärbar dvd åt honom. Jag tycker det är bra att komma ut och få lite luft, trots att man är sjuk. Tanken var egentligen att vi skulle gå ut idag, gå lite, kanske kolla in någon lekpark. Det är tråkigt att bara sitta inne i fyra dagar. Men så är det blåsigt och regnigt ute och absolut inte bra väder att gå ut i om man är risig, så vi stannar inne idag också. Dock är jag sugen på att ta en sväng till Elgiganten som öppnar nytt varuhus här idag. Dom hade massa erbjudanden och bla ett bra på en Unirapido som jag skulle vilja ha.


Vi målar idag. Med färgen och stämplarna som Valdemar fick i födelsedagspresent.

Just nu är vår städerska här (det låter så himla lyxigt...och snorkigt. Haha! Det är i alla fall väldigt lyxigt!) och jag försöker roa Valdemar på den våningen hon inte städar. Ikväll kommer min svärmor och hennes sambo hit på mat och imorgon ska vi julbaka. Det blir ett pepparkakshus (undrar hur länge det får stå i fred) och lussekatter. På söndag ska vi fira min svärfars fru med adventsfika hos dom. Känns helt knasigt att det är jul om en månad.
Jag saknar min sambo väldigt mycket och ser fram emot resan nästa helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar