onsdag 16 november 2011

Skojiga pinsamheter...så länge man själv inte drabbas. Eller?

Cecilia Blankens ber sina läsare skriva in roliga ord deras barn säger och jag älskar sånt där. Ser fram emot att  Valdemar börjar prata mer och har en känsla av att det en dag bara kommer komma stora explosionen (det har redan kommit lilla explosionen) och så kommer vi aldrig mer få tyst på honom.
Men jag är också väldigt medveten om att han kommer säga en hel del pinsamma saker om oss i familjen. Och även om det egentligen inte är så pinsamma saker och egentligen är helt vanliga naturliga grejer det handlar om så kan det ur en barnmun komma ut på helt fel sätt och bli fruktansvärt pinsamt.
Som här tex:

Men jag håller med Elin C: hoppas Cecilia tar det till nästa nivå och ber folk skriva in sina egna erfarenheter av barns förmåga att göra bort vuxna.


























Min bror jobbar inom barnomsorgen och får ofta höra skämmiga saker som barnen berättar om sina föräldrar och även hysteriskt roliga saker som de säger sådär i allmänhet.

Sådär i allmänhet-exempel:
Lek på skolgården och två killar ska binda min bror runt en lyckstolpe och dom snurrar och snurrar hopprepet runt honom. Min bror blir då "räddad" av två tjejer och dom snurrar tillbaka hopprepet så gott de kan, men killarna snurrar fast igen. Efter några vändor fram och tillbaka sådär så säger tillslut ena tjejen: - Nä, nu får ni sluta. Lärare har faktiskt också känslor.
Hahaha!

Skämmiga saker som barnen berättar om sina föräldrar-exempel:
(det här är egentligen en förälder som frågat min bror vad det värsta han fått höra är och föräldern har då berättat att han fått höra denna i en kö i en butik, av någon annans barn)
Det är kö i de flesta kassor i en leksaksbutik. Bakom föräldern står en mamma, en pappa och deras dotter. Dottern är putt och dom försöker få henne på gott humör igen.
Pappan: - Men blir du glad om du får en puss av mig då?
Dottern: - Kanske.
Pappan pussar dottern, men det hjälper inte alls.
Mamman: - Blir du glad om du får en puss av mig då?
Dottern: - Nej, jag vill inte ha en puss av dig för du har haft pappas snopp i munnen.
Enligt föräldern blir det här dödstyst i kön och alla ställer sig ordentligt och tittar rakt fram medan dom biter sig i läppen för att inte släppa fram sina asgarv.


2 kommentarer:

  1. Men guuuuud jag dör vad pinsamt! Det sista alltså! Jösses, vad gör man liksom om de säger något sånt där knäppt...

    SvaraRadera
  2. Har inte en aning.
    SKa man redan nu kanske börja fila på smarta, räddade kommentarer till de högst troliga pinsamma tillfällena? Kanske träna framför spegeln och få till en supertät heltabsolutoberörd-min?

    SvaraRadera