tisdag 17 maj 2011

Ambitioner

Det är så himla tråkigt när man har ambitioner och så går det inte för att tiden inte räcker till.
Tex skolan. Jag vill så gärna hinna med, men gör det inte. Hinner knappt avsluta ett arbete så börjar en ny kurs och ett nytt arbete ska vara inlämnat. Jag vill så gärna sitta på kvällen, då jag har runt två timmar när Valdemar sover, men då orkar inte huvudet plugga. Det tar stopp och ögonen går i kors.
Vi har haft familjeråd och bestämt oss för att jag ska jobba halvtid i sommar och försöka hinna kapp mina släpande arbeten och kurser, så jag får mina poäng. Och att jag ska satsa på att försöka ta körkort. Minns min mammas ord: "Anna, jag tror det skulle vara bra för ditt självförtroende att fixa körkortet". Och ja så rätt hon hade då och nu. Grejar jag körkortet så skulle jag känna mig så himla bra. Skolan gör att jag kännes mig så dålig, trots att jag tycker att jag kämpar på så gott det går och körkortet skulle pigga upp mig så sett.
Ambitionen var att fixa körkortet innan sommaren (bra att ha under sommaren trots cykelväder, tex hälsa på pappan på jobb runt om i landet och andra grejer vi ska iväg på i sommar) men så fick jag prioritera och då kändes skolan viktigare. Jag ska övningsköra både med min bror och Jakob så det får bli det som gäller i sommar istället.

Nu sitter jag här och knaprar i mig två morötter innan jag ska hoppa in i duschen och sen iväg till skolan en liten sväng. Ikväll är det sushikalas hos Svärfars styvson (lät mer invecklat än det är).
Jag och Tage har varit på en springtur. Jag testade min nya app RunKeeper och den verkar vara mycket bra. Behöver göra några justeringar i inställningarna bara och kolla runt i den lite så jag förstår allt, sen jäklar ska vi springa jag och vovven.
Har även terroriserat min sambo med frågor om rätt springkläder till detta råa och växlande regniga väder. Det slutade bra, men ska nog önska mig en långärmad jacka eller tröja att springa i.
Tror att om jag kommer igång med springandet så kommer jag bli piggare i både skallen och kroppen. Och jag behöver båda.

En bild på ambition enligt Google.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar