söndag 29 maj 2011

Mors dag

Tuperingen och hans pappa kom och uppvaktade mig med paket på sängen. Tuperingen hade visst valt att vakna extra tidigt. Va härligt.

Förutom en jättefin tavelram (en sån med flera ramar i en) med fyra kort på mina killar, så fick jag såna här fina bokstavsmagneter som man kan ha på kylskåpet.

Jakob verkade nöjd
 Vi hade en väldigt slapp dag idag. Vi åt frukost och slökollade på Änglagård 3. Gick en sväng med vovven och sen gjorde sig grabbarna i ordning och åkte till farmor för att käka middag. Jag blev hämtad av min bror för en snabbsväng på Ikea och sen åkte vi ut till mamma och satte en bukett rosa rosor på hennes grav.
Vi brukar alltid fira Mors dag, nu när mamma inte finns, med att ses alla i familjen och äta middag ihop. Snurrig och glömsk som jag är så glömde jag ju bort det och lovade med mig på middag hos Jakobs mamma. Men jag fick dåligt samvete och så insåg jag att jag borde ta tillfället i akt och passa på att åka själv med min familj och bara hänga med dom, käka mat och kunna sitta ifred utan lilla plutten som stör.

4 kommentarer:

  1. Gud vad gullig liten kille!

    SvaraRadera
  2. Ja, han är en riktig liten goding. Idag är han sju så vi är hemma och myser, dricker nyponsoppa och äter crostini, som han älskar :)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bokstäver till kylskåpet! Var kan man köpa sådana?

    SvaraRadera
  4. Jakob köpte dom på Urban Outfitters. Superfina!

    SvaraRadera