tisdag 24 maj 2011

Morgon

Så här såg det ut när vi gick upp i morse...


I helgen har vi jobbat i vår lilla trädgård. 
Jag tycker det mesta är roligt att göra hemma (med inredning, bygga och sånt) och anser att jag är väldigt händig. Och jag har en positiv/negativ egenskap och det är att jag har svårt att se (när det gäller inredning, bygga och sånt alltså) att jag inte skulle kunna klara av sakerna själv. Jag tror enormt mycket på mig själv vad det gäller detta. Negativ är att ibland blir det ju inte så som man tänkt och att man ibland får inse att man inte klarar av det och istället behöver hjälp.
I helgen var ett sånt tillfälle. Vårt förråd är av någon anledning avkortat och kvar i trädgården, utan möjlighet att snyggt kunna gömma den, sticker betonggrunden till förrådet ut. Vi hade alltså som mål att få bort denna och lägga igen med jord. Detta krävde slägga, spett, slagborr och muskler.
Och såklart ska jag också vara med och hjälpa till att få bort betonggrunden. Vi började med att gräva ut runt om och under, sen borrade vi en massa hål för att få en bra brytpunkt. Sen skulle det slås med släggan. Jag orkade knappt lyfta släggan och fick snällt inse att jag inte kunde hjälpa till. Inte hjälpte det heller att jag inte hittade handskar att ha på mig och fick nöja mig med att jobba i diskhandskar, som var det enda jag hittade. I det här fallet så var det männen (min sambo, min bror och min styvfar) som orkade utföra arbetet. Kvinnan fick ställa sig vid spisen och laga brunch till de hårt arbetande männen. Jaja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar