fredag 27 maj 2011

Sova middag

Vi är ju lediga från dagis idag och då blir det att man inte riktigt kommer igång på samma sätt på morgonen, alla rutiner tycker jag blir lite förskjutna. Idag satt vi länge i soffan och drack smoothie och kollade på barnprogram. Jag trodde han sedan skulle somna skönt i vagnen när vi var ute med hunden på en halvlång promenad, men icke. Och inte heller somnade han när han blev stoppad i sin säng och jag nattade som vanligt. Han är van att sova middag på dagis, på en madrass på golvet, eller hemma ute liggande i vagnen. Så att få honom att sova middag i sin egen säng är inte alltid lätt.
Han är så otroligt gullig och hoppar själv upp i sängen och lägger lilla huvudet på kudden, man stoppar om honom och pussar på kinden. Men så, när man smyger på honom, ser man den lilla plutten backa i sängen och krypa ner på golvet och mot sitt mål. Så får man göra om ett par gånger i värsta fall.
Hörde honom tassa där uppe, hämtade leksaker, gömde sig bakom gardinen och kollade på grävmaskinerna som jobbar ute på vår gata. Nu har jag gett upp och packar ihop oss och tar en sväng till Ikea istället. Han får sova i vagnen på väg dit. Han borde vara helt slut. Hur blir det nu med sovtiden ikväll och mitt pluggande som skulle ske under hans middagsvila och ikväll?

Prins Sötkorv spexar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar