onsdag 8 juni 2011

Rosa

Idag upptäckte jag vad frun till min vän gör när hon är hemma och är föräldraledig och har lite tid över.
Hon målar deras flickas (2 mån gammal) naglar med rosa nagellack.
Vette fasen hur hon klara det eftersom att bara klippa såna små naglar är svårt. Jag frågade hur hon fick det att inte kletas ut på händerna eller saker runt om eftersom hon rör fingrarna. Min vän svarade då att man håller i händerna tills det torkat. Jag hoppas och tror att han skojade med mig.

Utöver rosa nagellack har lilla flickan ett guldarmband med små jordgubbsberlocker och hon kommer ständigt i rosa och Hello Kitty. Inte riktigt min stil faktiskt. Jag har inget emot "tjejiga" kläder, men ibland känns det som att det går till överdrift.
Nu hoppas jag bara att föräldrarna inte får för sig att ta hål i hennes öron.
Hjälp.

2 kommentarer: