torsdag 30 juni 2011

Hej då pendlingen! Hej hej två timmar längre dygn!

Idag gör Valdemarsson sin sista dag på dagiset som ligger långt hemifrån. Det är såklart med dubbla känslor som vi åker därifrån idag. Vi har varit så himla nöjda med själva dagiset och personalen, men tyvärr så ligger det så dumt till: både långt bort och krångligt, off fast ändå centralt.Hoppas det nya dagiset som ligger bara några hundra meter bort är minst lika bra. Jag ringde dom i förrgår och gjorde upp tider för första träffen då vi ska dit och hälsa på inför inskolningen.
Nu har jag satt en bulldeg och imorgon ska jag och Valle cykla till dagis och bjuda på avslutningsfika. Kul (även att han slutar) att få hänga lite med dom. Jag ångrar stort att jag inte tog ledigt från jobbet för att hänga med på dagisutflykten för någon månad sedan. Det hade varit så kul att vara med 30 knattar på bussutflykt, korvgrillning och bondgårdsbesök.

6 kommentarer:

  1. Hur hamnade ni på det dagiset så långt från ert hus? Och hur lång tid tog det innan ni fick plats på det nya dagiset? Vet ju att det kan vara knepigt att få plats där man vill. Hoppas att vi iaf får inom samma Skolområde..

    SvaraRadera
  2. Vi hamnade på Kasernhöjdens förskola för att de ca 15 barn inom vårt skolområde inte gick att placera ut på andra förskolor, eftersom de också var fulla. Så kommunen fick öppna ett helt nytt dagis med två avdelningar för barnen från Kroppkärrs skolområde och Råtorps skolområde.
    Vi började där i januari och inte förens nu i augusti släpper de in nya barn på förskolorna runt om i skolområdet. Så 8 månaders väntan, fast det beror ju lite på att man inte skolar in under semestern, så avdelningarna står nog halvfulla nu under sommaren.Så oavsett så hade vi fått vänta till augusti, 8 mån.
    Har ett svagt minne av att områdeschefen sa att det var nästan 90 barn som flyttar uppåt i klasser/avdelningar så alla de som fått tillfällig placering har fått sitt förstahandsval. Hade blivit så jävla förbannad om jag inte hade fått det nu efter allt resande varje dag. Stor anledning till vår flytt är för att allt skulle bli enklare.
    Men, men...semester nu och sen dagis nära :)

    Har ni sökt Vitsippan?

    SvaraRadera
  3. Oj där ser man. Så det är sådan platsbrist. Otur att ni behövde få plats så långt bort:( men skönt att det löst sig nu! det är väl ganska vanligt att man först får byta i augusti så det är väl bara att ställa sig in på det.. Vi har sökt vitsippan, bor ju 50 m därifrån, det var ju lite därför vi valde att köpa hus på Sommarro, nära dagis, stellatus och jag kan cykla till mitt jobb på 5 min och M gå till sitt på ännu kortare tid. Då vill man ju inte ha dagis på andra sidan stan.

    SvaraRadera
  4. När är det tänkt att Elsa ska börja?
    I januari är det ju inte så mycket förflyttningar utan det är i augusti det händer.

    SvaraRadera
  5. Vi har sökt 1 december ( eg vill vi att hon ska börja vid årsskiftet) men vi sökte tidigare datum för att komma före alla som sökt 1 januari..

    SvaraRadera
  6. Så hade jag också gjort.

    SvaraRadera