torsdag 16 juni 2011

VABpappa och jobbmamma

Nu kör vi ombytta roller i det Tholin-Larssonska hemmet. Jakob har VABat sedan i tisdags och jag har gått till mina arbetspass enligt jobbschemat.
Valdemar har sedan i måndags eftermiddag haft feber och utslag. Vi har trott att det är den förväntade bieffekten av vaccinationssprutan han fick för drygt en vecka sedan och avvaktat. Men feber i tre dagar har man inte av vaccination. Han sover helt bedrövligt och är mycket gnällig. Slog mig då att när jag sist ringde rådgivningen så frågade dom om just sömnen och pratade om öronen, att det hör ofta ihop.
Så igår ringde vi dom igen och fick rådet att ge smärtstillande och natta honom i vagnen. Liggande läge gör tydligen att det spränger mer i öronen. Ringde i morse och bokade tid hos läkaren och just nu är mina killar där och tar blodprov, halsprov och kollar öronen. Hoppas det leder till något som gör att älskade Valdemar snart mår bättre. Han har redan varit på vårdcentralen två gånger denna vecka för att lägga om brännskadan han fått på låret. Nu verkar det som att det börjar läka som det ska. Till välförtjänte Valdemars stora glädje så delar sköterskorna ut Bamseklistermärken hej vilt.
Nu ska jag koka kaffe till en hel armé.
Ha en trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar