onsdag 29 juni 2011

Skoj igen

Valdemar har sedan strax innan midsommar varit så himla mycket gladare och lättare mot mig. Man har börjat känna igen sitt barn igen. Och det har såklart gjort alla här hemma på bättre humör och vi har fått mer ork.
Idag har han varit helt otrolig och spexat, showat och skojat sedan vi klev av cykeln efter cykelturen hem från dagis. Jag skrattade så åt honom så jag fick magknip. Han var hysterisk skojig och gillade att han fick applåder och skrattreaktioner på sitt showande.

När vi kom hem från dagis så stod termometern på 27 grader i skuggan och jag stoppade en glass och vattenflaska i handen på lilla skrutten och släpade hunden på en liten promenad. Han är otroligt värmekänslig och får tyvärr bara det han verkligen behöver i rastningsväg såna här dagar, mer orkar han inte.
Väl hemma så satte jag mig och blåste upp den där jävla poolen* för hand (med munnen alltså) och det blev lite snurrigt. Såklart var lillen inte alls intresserad av att bada pool utan ville hellre grejsa med vattenspridaren och försöka skjuta vatten med pistolmunstycket till vattenslangen. Vi fick många roliga skratt när han, för att få kraft, fick vända pistolen mot sig och därmed sköt sig själv med strålen i huvudet när han väl lyckades trycka fram vatten.

Dyngsur i håret och t-shirten...och som alltid väldigt snorig.


Sen lagade vi pasta och satte oss på altanen och åt. Valdemar är alltid väldigt noga med att ha haklapp på sig när han är naken och ska äta. Gulligt. När vi hade ätit klart så plingade det till i min mobil och Valdemar blir alltid helt paralyserad av det, så han släppte allt och skulle pilla med mobilen. Det hela slutade med att vi satt och fotade oss själva. Min mobil har två kameror så man kan se sig själv när man fotar. Valdemar tycker det är superkul och knasar framför kameran.

Pastatryne och tröttögon

Sen hoppade lilla gullet i poolen trots allt och körde sista akten på sin show och sen hoppade han helt slut i säng. Man märkte tydligt att han behövde det där svalkande och uppfriskande badet i poolen. Värmen är slitsam för alla.



* Jävla poolen alltså... vi handlade en trehjuling från en internetbutik och efter mycket om och men så sitter vi här med för mycket varor, betalt mer än uppgjort och fått himla dålig service. Men vi är inte klara med varandra ännu. Återkommer om detta och ska även recensera företaget.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar