fredag 1 juli 2011

Världens bästa




I natt är inte Jakob hemma utan är i Västerås och gigar på någon festival där. Lilla sötnosen tyckte då i kväll när han skulle lägga sig att han borde ta sin pappas plats i sängen och bäddade i ordning så fint där, kröp ner och somnade.
Varje morgon kommer Valdemar in till vårt sovrum med ett glatt "Hej!" och kudden under armen. Sen går han till min sida och beordrar mig att maka på mig så han kan komma upp och lägga sig på kudden mellan oss och prata och se 3 sekunder barnprogram. Det är så mysigt.
Idag tömde vi hans fack på dagis och då fick fåret Äva följa med hem. Han har ingen napp, snuttefilt eller gosedjur. Men på dagis har han haft Äva när han ska sova vila så det var självklart för honom att hon skulle med upp och lägga sig i kväll.

Nu ska jag också försöka sova lite. Krypa ner hos den här lilla gullungen och pussa honom så mycket jag kan utan att han vaknar. Imorgon kommer mina kära kusiner hit på besök. Vi hoppas på sol så barnen kan leka ute, men just nu smattrar regnet mot fönstret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar