måndag 4 juli 2011

Dagens lunch



Vi köper ibland matkassar från Hem till köket. Man får en komponerad femdagarsmeny för fyra personer och ingredienserna som behövs för att laga menyn.
Det är lyxigt att få maten hemkörd,är enkel att laga, väldigt god, kostar inte värst mycket och så är nästan varje måltid något man inte lagat förut. Som tex idag så åt jag och Valdemar Rödspätta till lunch. Jag skulle vilja äta mer fisk och behöver inspiration till varierande fiskrätter. Jag hade inte själv kommit på att fräsa paprika med lök, vitlök, sweetchilisås, lime och persilja för att sen hälla över ugnsbakade Rödspättarullar. Vi åt Basmatiris och Haricots verts till. Det var supergott! Och jag sparar alla menyer så jag har kvar inspirationen till en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar