lördag 9 juli 2011

Mina snickare



Igår kom snickaren (han borde börjat med fönsterna i mitten på juni, enligt uppgjort) med byggställningarna och vi satte ihop dom och rev alla gamla äckliga markiser.
Idag har vi rivit massa panel, valt ut två färger och två accentfärger till huset, haft fina vänner på fika och barnen har lekt så fint och sen har vi grillat mindre god kyckling. Nu är Jakob på inflyttningsfest med 80-tals tema och ser inte riktigt klok ut.

Hövdingen var också med och spikade och hamrade och skruvade. Med farmors nagellack på stortårna.

Själv ska jag ska ta ett glas vin och försöka styra upp min klänning till helgen bröllop. Sist så blev jag alldeles för trött och det blev fel och mitt huvud klarade absolut inte att tänka det rätt igen. Jag syr oftast helt efter mitt huvud och sällan efter mönster. Kan bli sådär ibland då och då är det lika bra att lägga ner för stunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar