söndag 3 juli 2011

Husvagnssemester

Bor i radhus. På sommaren är det som att vara på husvagnssemester. Man hör allt eftersom det är så varmt så folk har fönster och dörrar öppna. Vi är fyra hus med barn under 2 år, som mer eller mindre gränsar mot varandra, hus mot hus eller tomt mot tomt.
Idag har dom tex hört mig säga till Valdemar två tusen gånger att han tjatar eller fråga om han ska hoppa i poolen mer eller komma upp och torka sig. Eller att han försökte bajsa på pottan. Jag har hört att Ellie var på dåligt humör. Och att hennes storasyster varit väldigt ledsen. Hon är visst i den åldern i kombination med det jobbiga att behöva dela sina föräldrar med ett syskon. Inte lätt. Jag misstänker att grannarna bredvid ska separera, men vill inte fråga för jag känner dom inte så väl. Grannarna som vi har baksida mot har som vanligt hoppat över häcken, deras har mamma sagt Nej! till det mesta precis som vanligt och dom har badat på Bomsta. Nu vaknade andra grannens minsta och skriker hysteriskt för femtielfte gången och vägrar somna om. Pappan ropar till mamman att hon ska svara i mobilen, hennes mamma ringer. Och separationsbarnet har som vanligt dribblat med en jävla boll hela jävla dagen. Antingen fotboll eller en bandyboll. Jag hatar onödiga ljud som tex bollar som kastas sådär, folk som trummar mot tex bordsskivan och liknande.

Fast ändå är det väldigt mysigt att bo så här.
Snart flyttar ytterligare en barnfamilj in och vi och Ellies familj hoppas på lite kompisar både till oss och barnen. Trevligt med grillfester nu på sommaren ju. Roligare att hänga i sandlådan med en kopp kaffe och en kompis än en som man pratar lite väder med så där lite osäkert. Mycket det jag längtade efter när vi flyttade hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar