fredag 15 juli 2011

En sån där pissdag

Vädret är skit, regn och kallt. Humöret är typ samma.
Jag grät mig lite tills sömns i natt för att klänningen jag sitter och syr på blir så himla fel. Inte som jag tänkt mig. Ser ut som jag har ett blommigt tält på mig. Trött på hur jag ser ut. Inget sitter fint längre. Usch. Och imorgon är det bröllop och det blir lite tight att fixa ny klänning. Funderade på hoppa av-anledningar...
Valdemar väckte oss med hoppande i sängen. Jakob lät mig ligga kvar och tog med sig Valdemar ner och gav honom välling. Jag kunde dock inte somna om utan masade mig upp. Kände mig sådär sjuk i kroppen som man kan känna sig när man tappat ork och lust. Hade kunnat ge nästan vad som helst för att slippa gå upp något alls idag. Bara bli servad med godis, filmer och legat kvar i sängen och myst hela dagen.
Gick igenom garderoben och hittade en gammal trasa som jag bestämde mig för att ha på bröllopet. Så nu är Jakob på stan för att leta en röd sjal till mig. Klänningen blir svart med vita prickar, vita sandaler med stenar och bra klackhöjd, vit kuvertväska och sen en röd sjal av något slag att slänga över axlarna om det behövs. Provade att locka håret med plattången så som frissan visade mig (det har inte funkat tidigare) och, helt otroligt, men det funkade (dagen kanske vänder nu). Ska ta ett fotbad, måla naglarna röda och färga håret ikväll. Vore kul om man kunde känna sig lite fin imorgon. 
Vi ska bort mot Göteborg på bröllop. Har barnvakt och ska bo på ett fint slottaktigt hotell på landet. Hoppas på fint väder och ingen stress. Hittills har våra planer inför imorgon inte alls gått som vi tänkt.


Positivt är i alla fall att vi har fem nya fönster på plats. Jag har målat förrådsdörren och satt in nya reglar och dörrkarm och monterat dörren. Mycket nöjd och stolt! Huset blir mörkt grå, mot svart, med några få detaljer i ockra. Passar vårt lilla radhus.

Nu ska jag gå ner och trycka i mig de sista kardemumma biscottisarna, dricka dubbel espresso och städa bort griseriet efter lilla monstret som nu sover middag. I valet och kvalet: låta honom sova lite längre och samla lite ork under tiden eller väcka honom snarast för att få honom i säng i normal tid ikväll? Svårt. Noll energi idag.

Slut på negativitet.
Trevlig fredag!

2 kommentarer:

  1. Usch inte kul när saker inte blir som man tänkt. Tycker det lät fint med prickig klänning med :-)

    SvaraRadera
  2. Nä, man blir så jäkla irriterad på det! Kände mig trots allt väldigt fin på bröllopet.

    SvaraRadera