söndag 3 juli 2011

Grundlig städning


Storstädning av förrådet dag 3
Fy fan vilken tid det tar. Mest för att jag måste plocka ner en liten plutten som klättrar i hyllorna, jaga honom när han springer iväg med saker eller jagar Tage med grytlock. Men också för att vi har så mycket skräp. Jag trodde jag var värst och hade mentalt förberett mig på att jag skulle bli tvungen att slänga mindre värdefulla minnen (sen mamma gick bort så har jag sparat allt som påminner mig om min barndom) eftersom man faktiskt inte kan spara på allt. Men nu när jag gått igenom förrådet så märker jag att jag endast har två lådor med minnen och det tycker jag är okey. Jakob har sju stycken. Inte okey. Han har fått stränga order om att han under veckan ska banta ner dom till tre.

Lite roliga saker har vi hittat och Valdemar har tyckt det varit jätteskoj att vara med, han gillar ju att rota bland saker. Min gamla Barbiehäst blev genast en favorit. Och Jakobs Pinocchio i trä som han hade som liten fick också återuppstå och bo med oss i huset. Nu blir det pannkakslunch och sen back to work!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar