lördag 1 oktober 2011

Jo man kan bli lycklig av snygga espressokoppar

Vi har ju en sån här:
     
Lattissima Premium från Nespresso
Och vi dricker mycket espresso från den. Hittills har vi druckit ur enkla vita koppar från Åhlens som jag hittade för en tjuga styck. Dom är fina och sköna att dricka ur, men vi har varit på jakt efter några roligare espressokoppar, som känns lite mer wow. Som man liksom blir lite glad av. Som gör att man nästan vill dricka espresso hela dagarna bara för att kopparna är så snygga. Låter väl lite nördig nu kanske, men ni fattar?! Fina saker gör i alla fall mig lite lycklig.

Och så har jag sett några vid flera tillfällen som jag liksom fastnat lite vid och tyckt att dom är snygga, himla snygga men jag har bara sett dom i tidningar och det har inte blivit att jag kommit längre än trånat efter dom i tidningen lite tyst för mig själv.
Så åker min sambo på jobb i England. Idag har han haft ledig dag i Liverpool och ätit fish´n´chips, druckit öl i solen och shoppat. Får ett meddelande att han köpt nya espressokoppar och jag ber om att få en bild mailad på dom. Och banne mig om man inte blir lite extra kär i honom bara pga vilket espressokoppsköp han gjort idag. Och undrar om jag kan hitta en som är mer rätt för mig än han. För han har ju såklart, efter eget tycke och omedveten om vilka koppar jag trånat efter, köpt åtta stycken av dessa snygga espressokoppar som jag önskat mig. Åh!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar