söndag 16 oktober 2011

Söndag


Igår jobbade jag hela dagen och pga hockeyn så hade vi fullsatt nästintill hela dagen. Det var länge sedan det var sådär mycket att göra när jag jobbat och hela dagen var otroligt kul med roliga och trevliga gäster. Det är som gästbiten var igår som gör det där yrket roligt.

När jag kom hem blev jag av barnvakterna (Jakobs pappa och hans fru) överöst av beröm för min barnuppfostran. Dom var både lyriska och tårögda när dom pratade om Valdemar och hur deras dag varit. Dom stannade kvar över ett glas vin och vi pratade vidare om barn, olika sätt man uppfostrar på och jag ventilerade mycket om de tankar jag haft senaste tiden; att jag kan ibland undra om jag kanske tillåter för mycket, att jag borde sätta fler gränser, men samtidigt så vill jag inte begränsa honom och låta honom utforska saker. Himla svårt det där.

Nu ska vi göra oss i ordning för en sväng till min vän Sandra och hennes dotter Emma som flyttat till vårt område. Men först en tur med gulliga farbror Tage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar