torsdag 27 oktober 2011

Spöat sambon

I natt kom det fram att Jakob under en tid har träffat en tjejkompis som han länge känt och han har nu bestämt sig för att lämna mig för att vara med henne. Jag vet inte riktigt hur länge detta hållit på och jag kom på dom av en slump.
Alla som vet hur det är att vara kär i någon och det visar sig att den personen är otrogen vet hur jag kände det: det är en fruktansvärd känsla. Att bli lurad är sällan kul. Att bli lurad på detta sätt av någon man älskar är fruktansvärt och hela världen rämnar. Är svårt att beskriva med ord den panik man känner i kroppen och hur ont det gör i hjärtat. Jag blev så otroligt sårad, ledsen och arg att jag inte kunde sluta slå på Jakob. Vi försökte prata om det men jag bara slog honom, kunde inte kontrollera mig själv.
Strax efter kl 06 så vaknade jag med ett ryck och var fruktansvärt arg och väldigt nära att slå till honom där han låg bredvid mig ovetandes och sov så gott. Har sen inte kunnat skaka av mig känslan jag hade i drömmen.

Det är lustigt hur saker som sker i riktiga livet kan påverka ens drömmar så. Jag vet hur den här drömmen kom till; Jakob var och åt lunch med den här tjejen igår, inget konstigt med det. Men vi hade även under dagen sett ett flertal avsnitt av kära gamla Tre kronor och en stor del av handlingen i dessa avsnitt bestod av Reine och hans otrohet mot Mimmi. Och vips så har man en vidrig dröm!

4 kommentarer:

  1. Usch och fy för mardrömmar. Den där känslan de efterlämnar.

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att det var en dröm för jag var nästan på väg upp till er för att slå honom jag också;-)

    SvaraRadera
  3. Ja, det är riktigt jobbigt att de jobbiga känslorna i drömmar sitter kvar så länge. Jag blev liksom misstänksam när han skulle ner på stan förut för att diskutera skiss av tatuering och sen skrev ett sms att han blev tatuerad på direkten. Fast det gick ju över väldigt fort och speciellt när han kom hem med en stor tatuering på armen. Haha!

    Hade det varit på riktigt Diane, så hade det nog inte funnits så mycket kvar att slå :) Innan så fanns det bara han och mig att förstöra för. Nu finns Valdemar och jag skulle bli tokig om han förstörde vårt förhållande på det sättet. Bättre att gå isär på ett bra sätt. Otrohet skulle göra det svårt för mig att hantera vårt förhållande, som vi ju blir tvingade att ha pga av Valdemar, efter vi gått isär.

    SvaraRadera
  4. Mmm, vi resonerar på samma sätt här. Skulle känslorna nån gång i framtiden ta slut så får vi hantera det, men det finns inget annat som skulle få oss att offra vår relation. Konsekvenserna är alldeles för höga när man han har barn. Tänk om jag bara skulle få ha junior hos mig varannan vecka, skulle inte tro det va!

    SvaraRadera