torsdag 13 oktober 2011

När min syster var liten


Då var hon ganska sur av sig. Gissa om vi hade roligt åt att hon sista året på dagis hamnade i just citrongruppen.
Valdemar får ju mer och mer tydlig personlighet och det verkar ibland som han ärvt några citronstänk från sin moster. Det handlar väldigt mycket om "min!" just nu, han tom skämtar om det när han tar saker som han vet klart och tydligt inte är hans och att han kan saker själv, ingen får hjälpa honom och gör man det så blir han otroligt arg och ledsen. Som förälder just nu så handlar det om att lirka och att ha tålamod, lite profylaxandning och såntdärnt. Han har som tur är ärvt lite av mammas lätt att virra bort-gener: när jag var liten körde mamma ofta med "titta en älg utanför fönstret!" och man vände sig förvånat dit och tittade ut eller låtsades rulla upp min sura läpp från golvet och genast hade jag glömt att jag var arg och sur. Jakob kör älgtricket med mig när han vill ha något gott från min tallrik och det funkar fortfarande, till hans stora lycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar